onsdag, juli 18, 2007

får man aldrig göra fel, får man aldrig göra om? jag säger: "Kom!"

12:00

min träning i Bunketorp igår gick bra. jag fick inte riktigt in sprintstarterna, men fram/bakbanan gick väldans bra. det känns som mina ben så sakteligen har börjat förstå det där med att göra snabba temopväxlingar. bara ibland dock. den känslan håller inte i sig hela tiden, men ibland så. :) (5-stegen i måndags gick också mycket bättre, de tre sista kändes som jag fick ordentligt avstamp. jag tycker det är så svårt att ta i från första steget där, men enligt pappa kommer det bara jag fortsätter tänka på det och anstränga mig. en vanesak, till viss del..) körde snabbhetsprogrammet och sen iväg på en lite längre lunk runt 6,5:an. kändes i benen att det var ett tag sen jag löpte en längre sträcka, men det gick bra ändå. själva tänket i löpningen känns fungerande bra, dvs. det enkla faktum att jag kan tänka på andra saker än att jag springer och bara låta benen gå av sig själva.

jag var hemma runt halv två och käkade och gjorde iordning mig för jobbet. fick bror att köra upp mig till affären så jag kunde handla lite frukt, mjölk och tonfisk. latmaskfasoner, visserligen, men.. det regnade. ett tag i alla fall. :P sen pysslade jag lite i köket innan jag fick panikspringa till tåget för att inte missa det. väl på jobbet träffade jag Cilla. trevligt värre. :) dagen förflöt utan större missöden. jag skrämde nästan ihjäl en kvinna på slutet när klockan var en kvart innan jag skulle sluta, jag höll på att blippa varor och kikade upp innåt butiken och får syn på Jesper som står och iaktar mig. "Jag VISSTE att du skulle komma, jag visste det!" utbrister jag högt och anklagande och kunden som står och plockar upp varor ur sin vagn ser lätt vettskrämd ut. "Nejnej, inte du, han, killen bakom dig." lägger jag skyndsamt till och kommer på i efterhand att det nog inte var så bra planerat att skrika rakt ut sådär. Hon verkade i alla fall inte ta såå illa upp. :P

efter besök till krossen och utstämpling sätter jag mig i bil och får skjuts hem, där jag inser att jag inte hittar mina nycklar. springer upp till M&V och lånar brors nycklar och ringer sen upp bror igen och skäller på honom för att han inte plockat ur och i diskmaskinen som han lovat. under högljutt gnäll och med assistance plockas diskmaskinen i och ur och sen anländer Jenny och Malinka. massa kramkalas innan jag smiter upp till duschen. efter duschning och påklädningen hamnar vi runt köksbordet och kvällen förflyter på mycket trevligt sätt med massa preat och skratt. runt halv ett åker vi innåt stan och hamnar först på Skål och sen hos Jesper och får slutligen skjuts (du är en sjuk människa Jesper. tack så tokmycket vet du. :)) hem till farmor&farfar runt halv tre på natten. vi däckar i säng ganska kvickt.

vaknade imorse vid tio, frukost nere hosfarmor&farfar och farmor fixade så att jag får penicillin mot min öroninflammation som jag vet att jag har. jag tänker inte gå och sätta mig på en jävla akutmottagning i flera timmar när jag vet precis vad det är frågan om. smärta i hörselgången och ömhet runt örat - hörselgångsinflammation. behandlas med Terracortril med Polymyxin B i form av droppar. dov värk liksom inuti huvudet och neråt käken samt nedsatt hörsel (ja, mer än vanligt för mig alltså.) - öroninflammation. behandlas med penicillin i form av Kåvepenin eller Tikacilin. se där. jag är fullt kapabel att diganostisera mig själv när det gäller öronåkommor.

hade funderingar på att åka till mitt gym innan jobbet, men det visade sig ha stängt mellan tolv och fyra (vad är det för fjanttid?!) så det sket sig. jag tar vilodag idag istället, så kör jag järnet imorgon med gym, spänst, med.boll och krafttag på kvällen med Bus. yay. :)

Jenny och Malinka bestämde vem jag skulle gifta mig med igår. hmm alltså? jag trodde att uppgjorda äktenskap bland svenska ungdomar inte var så vanligt nuförtiden, men tydligen inte. :P jag ska laga mat av något slag snart. vet inte riktigt vad jag ska hitta på, men jag ska ut och undersöka frysens innehåll, så får vi se. jag fick vansinnig lust att göra hel, späckad kyckling i lergryta igår. hmm. jag får se. farfar skjutsade mig til stationen idag, och vi pratade om att åka ut med båten någon dag snart igen. det hade verkligen varit underbart. :)

Inga kommentarer: