fredag, juni 29, 2007

längtan är bitterljuvt.

16:10

imorse blev jag väckt tjugo i nio av en pigg mamma som tyckte att jag skulle följa med henne ut på innan-fruksot-inlinesåkning. jag hade tydligen också tyckt att jag ville det, igårkväll, så då var det bara att vackert masa sig upp. jag har aldrig åkt inlines halvsovande förut, men det gick bra. :) efter en halvtimme var vi hemma igen och jag åt mycket välförtjänt frukost. sen försökte jag mig på att fixa filmen till ikväll. det gick bra. tror jag. under tiden filmen fixade sig tog jag en tur upp till affären för att inhandla saker som saknades i hemmet, bland annat ägg. när jag väl kom hem igen så pysslade jag med heeemliga saker tills ikväll. ;)

städade köket, pysslade lite mer med film, åt lunch med mamma (vegopytt, oh my, rena godiset!) och ringe Louice för att uttröna om hon och Gabs skule komma till mig ikväll. det skulle de inte, tråkigt nog. jag ska tvinga dem att träffa mig någon gång nästa vecka tror jag. muhaha, ja, typ. :)

med pappas ihärdiga tjat i huvudet försöker jag sitta med ordentlig hållning vid datorn och när jag läser. det går inte så bra. :P idag har jag åkt inlines till farmor&farfar. jag hade nu en gissning om att det skulle ta mellan två-tre timmar, men jag underskattade mig själv rätt rejält. det gick på en timme, eller, 59 minuter om jag ska vara exakt. trevlig väg till Mölndal att åka. :) jag förstår bara inte varför de framför övergångsställen promt ska ha kullersten. det är jättesvårt att hålla balansen när man åker över kullersten. pappa hade tagit med rena kläder till farmor som jag kunde ta på mig efter duschen, men jag inser nu att jag har missat att ta med mig skor. attans rabarber.


MIN BROR HAR TAGIT SITT KÖRKORT!
HAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA! GRATTIS! :D

Inga kommentarer: