torsdag, maj 24, 2007

let's hold on, sleep.

22:57

hela dagen har gått i ett. först iväg till skolan och ha semonarie. fick en glad överraskning när Safoureh meddelade att va, nej, vi slutar inte halv tre, vi slutar tolv idag och det innebär att jag efter redovisningen glatt smet iväg mot Västra Hamngatan för att leta reda på Gabby och Louice. jag hittade inte dem, däremot hittade dem mig. jag hörde någon som ropade på mig, men med mp3 i ena örat och med 75% dövhet på andra örat hörde jag bara att någon ropade, inte vart det kom ifrån. när jag väl såg dem så flinade dem åt mig. :P

vi åkte till hagabion. sen konstaterades det att det inte fanns något normalt att äta (dvs. något som inte var vegetarianskt eller veganskt.) och efter en hel del velade så tog vi oss till café Tintin istället. där satt jag och smygåt min medhavda mat bakom min ryggsäck som jag ställt upp som skydd medan Gabs och Louice högg in på varsin bagel. sen köpte jag kaffe och de hade kaffe och babbel babbel babbel. gud, det är så enkelt att umgås med dem. <3

vid tre tog jag mig hemåt, åt mat hemma, bytte om, packade och tog mig till Fysiekn och funk:ade. oh, how lovely. lika svettig som vanligt, dvs. typ vattenpölar på golven efter mig och Sanna tittade på mig tre sekunder efter funken och utbrast: "Svetto!" och jag bara skrattade åt henne. de vänjer sig. ^^ (förra veckan så tittade aerobickillen som skulle köra passet efteråt på golvet och undrade: "Är det någon som spillt ut vatten här eller?" och då var det där jag hade suttit och strechat. det var i och för sig liite pinsamt. men inte så mycket jag kan göra åt saken, utom att torka upp efter mig.:) )

efter funken duschade jag lite snabbt och gick och mötte upp Jenny och gick till Språkcafét och där pratades det spanska. jag sa inte så mycket, satt mest och lyssnade. jag förstår ju 90% av vad som sägs, men har lite svårt att uttrycka mig själv. svårt att komma igång när jag inte pratat spanska sen gymnasiet. men det var underbart roligt och härligt och helt wow att få höra spanska igen och jag längtar sjukt mycket efter att plugga språk! hade jag inte pluggat nu och det inte hade varit lika roligt som det är, så hade jag stuckit iväg på språkresa direkt. som det är nu ska jag be mamma låna hem böcker. whey. :)

nu ska jag sova mig. imorgon är det tentaplugg hos Mikkis med kaffe och handbollsträning. kan det bli bättre. ;)

Inga kommentarer: