fredag, mars 02, 2007

You don't have to worry, someone's on you're side. (Yeah, that's me)

18:12

Jag överlevde första delen av skoldagen ganska bra, fram tills efter lunchen, då hela jag började säcka ihop. Jag tog en Ibumetin och lyckades genomleva ytterligare två timmar. Fredag, freeedag. Halleluja, jag hade inte pallat med en skoldag till, då hade jag varit hemma och sovit istället. På hemvägen passade jag på att äntligen gå in på Synoptik och skaffa ny linsvätska, och tjejen bakom disken hjälpte mig dessutom att fixa mina glasögon, så nu är de helt raka och inte alls sneda längre. :) De har varit snea toklänge och jag har fått klagomål från familjen, men nu är det fixat. Tjoho. :)

Sen gick jag, för första gången lagligt, till Systemet. Väl därinne gick jag fundersam omkring bland vinhyllorna ett tag och letade, innan jag gav upp och ringde mamma för hjälp. Förklarade vad det var jag letade efetr och hon sa åt mig att gå och fråga någon efter "ett vitt Riesling-vin som inte kostar så himla mycket och är ett pratvin". Så det gjorde jag, och han som hjälpte mig var jättetrevlig och pekade på rätt hylla direkt och föreläste lite om skillnaden mellan vinerna och sen blev det mycket enklare. :) Väl framme i kassan fick jag plocka fram leg (fattas bara annat!) och mannen i kassan tittade på det och sa "Jahaja, rookieåret!" och jag smålog och sa att: "Ja, det är faktiskt första gången överhuvudtaget.", och han log tillbaka, räckte mig kvittot och sa "Ja, då får jag väl hälsa dig välkommen då!" Det var trevligt och gjorde mig glad. :)

Sen hopp på tåget och hem. Väl hemma gick jag och la mig i soffan och sov en timme, helt slut i huvudet och kroppen och huvudvärk. Det värsta med när jag mår dåligt är att jag totalt tappar aptiten - jag blir inte hungrig. När jag vaknade igen på soffan var klockan fem, och jag hade inte ätit sen lunch. Det händer liksom inte. Med hjälp av mitt sunda förnuft tvingade jag ändå i mig müsli, fil, macka och frukt. Håglöst, men jag åt upp det i alla fall.

Ikväll blir bra. Imorgon blir också bra. Utgång med folk. Först var det fest, sen var det ingen fast. Så blev det bara Bustrollet och jag, men det verkar tillkomma folk hela tiden, så vi kanske blir jättemånga. Skoj. ^^

Inga kommentarer: