torsdag, mars 01, 2007

Stillsamt gitarrspel.

09:43

Jag hyste vissa förhoppningar om att jag bara inbillade om att må sjukt, men icke. Vem har slängt rakblad i min hals under natten? det är så det känns i varje fall. Och jag låter som en kråka, men det har nog mest med att göra med att jag skrek så mycket på matchen igår. Igår smet jag ut ur omklädningsrummet ganska omgående, för jag ville hinna med tåget och slippa vänta ytterligare en halvtimme/timme, eller vad det nu är på kvällarna. Har lite småbråttom och känner mig ganska uppgiven när jag kommer ut ur Valhalla och inser att det har varit (tror jag) hockey i Scandinavium och det är ett helt hav med människor utanför, som går i motsatt riktning som jag ska i. Lyckligtvis hann jag med tåget, med hjälp av ständigt upprepade "Förlåt. Förlåt. Ursäkta." när jag knuffade till folk med väskan hela tiden. Lätt småjoggning med ryggsäck och väska är dock inte det roligaste jag vet här i livet klockan halv tio på en torsdagskväll efter att redan ha sprungit i typ en timme - hade jag inte blitt svettig av matchen, så var jag genomsvettig när jag kom till stationen. Men, som sagt. Jag hann. Med typ en minuts marginal, men jag hann. :)

Jag är ensam hemma, ätit frukost i lugn och ro och skööönt. :) Snyter mig ideligen och känner huvudvärken komma krypande, men jag mår trots det ganska okej. Ingen feber i alla fall, det är jag tacksam över. Jag ska dricka en massa té med honung i för att lindra halsontet och ta det allmänt lugn idag. Och plugga såklart, men det är ingen särskilt aktiv syssla. :P

Inga kommentarer: