torsdag, mars 08, 2007

Feeling something unsaid.

19:11

Jag har inget hår, halleluja! Eller, alltså. Jag har ju hår. Det är bara mindre än förut och hänger inte ner överallt och är i vägen och min lugg skymmer för första gången på länge inte sikten. Sköönt. :) Dessutom fick jag en förfrågan om att sitta hårfärgningsmodell någon gång, för lite ljusare hårfärger som min frisör behöver testa. Som om jag skulle säga nej till gratis färgning av håret? Skulle inte tro det va?^^

Efter klippningen gick jag hem genom ett centrum i skymning, småleende lyssnandes på "Av längtan till dig" och stundtals nynnande också. ("Det var enkelt och vackert, du sa att du väntat mig. Jag kunde ana att det fanns en himmel på jorden, jag såg den. - Tänk alla famnar jag lämnat, av längtan till dig." ) Äntligen känns det som spirande vår. Väl hemma igen konverserade jag lite med lillebror innan jag satte mig ner och börjde läsa. Jag läste tills ögonen gick i kors av uttråkning och sen behövde jag en paus och ringde Jesper. Lätt hysterisk, även om det kanske inte märktes, men han sa lugnande saker typ: "Det du inte har lärt dig innan ikväll, kommer du inte lära dig ikväll heller. Gå och se på TV." och efter Jespersamtal ringde jag Bustrollet och vi pratade lite om imorgon och hon hade glömt tékoppar framme och sen la vi på och det känns bra mycket bättre. Bättre lugnare. Ingen idé att stressa upp sig, det kommer gå bra. Jag läser det jag orkar och sen är det bra. Det kommer gå bra.

Imorgon ska jag tenta, sen träna, sen hem och dricka té&prata med Bustroll. Sen hem och laga mat, för kvällen är dedikerad till Gabs &Louice och oj, vad jag ska krama på dom. :)

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

asså du ska faktiskt shoppa lite med oss oxå! å vadå ursäkt att städa??? :P tycker du att de behövs eller? *ler* men var kan jag ha lagt kortet! de e borta...