onsdag, mars 07, 2007

Come with me, together, we can take the long way home.

21:08

Jag har varit väldigt trött mest hela dagen idag - jag har sovit ganska dåligt de senaste nätterna. I vilket fall, varken bror eller jag var särskilt motiverade till träning idag, jag för att jag var trtt, och han för att han var trött och hade skadat sig på taekwondon igår. Men, han gjorde det han kunde (vilket visade sig vara i princip bara benträningen) och jag kämpade mig igenom programmet med viktpålägg på allt. Sista övningarna mage/rygg låg jag på mattan i hörnet av Fysiken och gnällde. Verkligen moget. :P Bror tyckte "Whine:a kan du göra sen" och då tog jag mig i kragen och gjorde klart. Helt slut i hela kroppen sen, ville bara hem. Men bra känsla när jag stod och bytte om, trots att jag kunde lagt mig på golvet och sovit på studs - jag tränade ändå, koncentrerade mig och orkade igenom hela programmet, trots tröttheten. Det känns bra. :) Och viktpålägget kändes också bra. Fast inte i bänkpressen, men det beror mest på att mina bröstmuskler tycks vara otroligt obefintliga och sega på att utveckla sig.

Nu hemma igen har jag ätit mat och bestämde mig innan för att baka bröd. Struntar i om jag låter som en mormor, för det är otroligt avkopplade att baka bröd. Speciellt sånt som ska jäsa eller stå i ugnen länge - då har jag gott om tid på mig att pyssla omkring lite i köket, plocka undan in i diskmaskinen, torka av köksbänken.. sånt där nödvändigt som är jobbigt om jag måste göra bara det, men som funkar bara fint om jag får välja själv att pyssla i köket. Jag känner mig lugn och harmonisk till och med. :)

Jag drog ihop mitt hår i en knut förut efter duschen, sitter och leker med det bildade trasselsuddet nu när det är utsläppt. Får väl passa på, för imorgon ska jag klippa av det. Eller.. toppa det typ. Men en bit ska av i alla fall. Det ska bli skönt. Jag börjar bli trött på att ha konstant lugg i ögonen. Jag skulle vilja någon annan föränding, men vet inte riktigt vad. Egentligen skulle jag vilja klippa av det et bit, fast egentligen inte också. Jag trivs bra med långt hår som kittlar mig på nacken&ryggen när det är utsläppt, som blir ett enda trassel när jag drar ihop det i en knut.

Sista brödet inne i ugnen nu, jag ska pyssla lite med en sak jag tänkt på att tag och sen gå och sätta mig inne hos mamma.

Inga kommentarer: