fredag, februari 02, 2007

Tussilago. (inte för att de finns nu, men jag känner mig som en)

14:55

Hemma hos farmor. Jag slutade tidigt idag och bror och jag ska gå och spinna sen vid kvart i fem, då kändes det meningslöst att åka hem när jag kunde åka hit, få trevligt sällskap och god lunch. :) Så jag åkte hit lyckades matcha lunchen perfekt (fast farmor blev ganska förvånad när jag kom. Pappa hade glömt att säga att jag skulle komma. Ingen blev förvånad, pappa har en tendens att glömma sånt.) och efter en mycket god lunch bestående av kokt potatis köttfärslimpa plus lite vitkål, morötter, haricot verts och en tomat, smet jag in i soffan och la mig och sov en timme. Det var skönt, fortfarande trött i både kroppen och knoppen efter übertorsdagen igår. Vaknade runt halv två med rufsigt hår och sömnrosiga kinder, låg invirad i fleecefilten jag svept omkring mig innan jag somnat och bara blundade och andades, tog det lugnt. Ingen brådska.

Väl uppstigen några minuter senare kramade jag lite på farfar, bror och pappa innan jag följde med farmor till Maxi och handlade. Nu ska jag alldeles strax ta reda på när vi ska åka härifrån, och sen ner till köket, plugga. Hinner nog inte så mycket, men äh.

Igårkväll blev jag stående på parkeringen och väntade på att pappa skulle komma och hämta mig efter träningen. Ganska tyst, bortsett från de bilar som susade förbi på vägen bredvid Vallda idrottshall. Kall, fuktig luft, nästan som dimma, friskt att andas. Andades djupa andetag in och ut, långt ner i magen. Fortfarande fuktig på kroppen efter träningenm lite gåshud som långsamt klättrade uppför ryggen och magen, men jag frös inte, varm i torr T-shirt, Aranäsjacka och världens fulaste vindjacka som jag ärvt från pappa som fungerar förvånansvärt bra fortfarande. Vråltrött i hela kroppen, njöt ändå. Sånt går också att njuta av.

Inga kommentarer: