måndag, februari 19, 2007

En dag att förlåtas av.

22:20

Lite lugn i maggropen, efter en hel dag med bubblande irritation, ilska och trötthet över världen. Baka bröd och laga mat, ha tankarna fokuserade på en sak och bakna ut pitabröd med knytna nävar mot köksbänken. Varm luft som slår emot varje gång jag närmar mig ugnen. Efter att ha bränt fingrarna på de första bröden så använder jag gryttassarna när jag plockar bort dem från plåten. Musik från mp3 som strömmar ut i köket med hjälp av brors små portabla högtalare som jag älskar och tycker är nåt av det bästa som hänt mig på länge.

En timme spenderas framför TV:n och "Cityakuten", med sedvanlig apelsin, äpple och en enormous cup of tea bredvid mig. I pauserna gick jag ut och pysslade lite i köket, ställde undan plåtar, la bröd i påsar och lyckades vid något tillfälle också på något sätt dra huvudet i kanten på diskmaskinen, så nur har jag värsta bulan. Aj.

Jag känner mig lite hungrig, men har inte riktigt någon matlust. Fast på ett bra sätt. :) Borsta tänder, kura ihop i säng och natti natt. Imorgon ska jag åka till Ullared, äta semla och sen hem och träna. Kvällen&natten ska jag sova med ett varmt och mysigt Bustroll. Lugn och stillhet i en av dess renaste former. Och onsdag ledig, så ingen stress på morgonen. Bra.

Inga kommentarer: