lördag, januari 27, 2007

You take the things you like and try to love the things you took.

02:38

Jag har blivit bjuden på bio ikväll. Det blev massa krångel på dagen med träningsväska som var i Höganäs fast den borde vart hemma hos mig och min planering screwade up och jag blev sur. Det var inte roligt. Jag stressade runt ett tag, fick skjuts hem av snäll farmor och stressade runt mera hemma innan jag tänkte att: "Nej, jag orkar inte shålla på och fnatta runt, jag skiter i att åka till Friskis och träna." Sen sa mamma att: "Men du kan ju ta en promenad eller så istället." och det kändes bättre, så jag pälsade på mig och gick ut med farmors iPod i öronen (min mp3 har varit utlånad i en vecka imorgon, jag måste få hem den snaart.) och efter ett par hundra meter käändes det i benen att gång inte var nog, så det blev 20 minuters löpning istället och det kändes bra och skönt och jag blev nöjd. Sen duschade jag, klädde på mig och in till stan och möta upp Linda.

Som sagt - jag blev bjuden på bio. Vi såg "Marie Antoinette" som inte alls var som jag hade väntat mig, men ändå, ändå tyckte jag om den. Lite prat, mycket musik och nej, Mikki hade rätt, inte alls en historisk skildring. Jag slutade störa mig på detaljer ganska snart. Vi åkte hem med kvart i nio-tåget och Linda är bra och förstår och jag vet inte riktig tvad jag ska skriva om våra samtal vi har, för det känns inte som den känslan går att få ner i skift. Villkorslös acceptens. Det känns aldrig som jag behöver prestera något när jag är med henne. Det är befriande och avslappnande.

När jag kom hem var jag pysslig, och jag har bakat egna energy bars att ha efter träning med massa saker i (bland annat katrinplommon, torkade aprikoser, vetekli och apelsinsaft) och nyttiga muffins innehållande grahamsmjöl, vetekli, banan, jordgubb, hallon, ägg mjöl och kesella. Jag har inte smakat på något av det än, en muffin ska jag äta imorgon och energy bar på söndag då jag planerar att träna core. Jag hoppas i alla fall att det blev bra. Linda ska ge mig ett recept på grovt bröd imorgon, jag ska göra mat med pasta, sockerärtor och kyckling och sen baka något mer bröd tror jag. Som sagt - pysslig. Och jag har inget inplanerat idag, utom att göra klart CV, gå fram och tillbaka till Kållered och höra med Julia om hon vill ses på kvällen. Jag ska sova länge idag bitti. Det ska bli skönt. :)

Inga kommentarer: