onsdag, januari 24, 2007

You live with all your faults.

20:30

Imorse gjorde jag exakt samma fel som igår, nämligen vaknade för tidigt och tänkte ställa fram klockan, tänkte: "Tio i sju, ja, det är 07:50." ställde klockan och somnade om. Jag sov jättegott och fick vrålpanik medsamma jag tittade på klockan och insåg att jag hade 20 minuter på mig att göra allt jag vanligtvis gör på en timme. Tack och lov fanns det mat i kylskåpet som jag kunde ta med mig som lunch, och jag har nog aldrig gjort fukost så snabbt förut. Slängde halvt panikartat i mig både gröt och ägg och faktiskt utan att glömma annat än mitt goda humör hemma lyckades jag ta mig till tåget. Där visade det sig att jag inte behövt stressa alls, för tågfanskapet var 8 minuter försenat, och jag fick stå och frysa eftersom jag inte gett mig tid att leta fram ett par rena långkalsonger. Jävla morgon. (Den tanken som fick mig glad igen var att i skolan väntade Mikki, Anna och Mano på mig. Plus en rolig föreläsning. Då kändes det bättre.)

Jaja. Anna och jag och bror skulle spinna på Friskis vid kvart över fem, så Anna och jag gick dit efetr att vi slutat vid fyra och försökte boka drop-inplatser, men det fanns bara två stycken. Suurt. Det hela slutade med att Anna höll mig sällskap över ett mellanmål och sen gick och gymmade. Vrålsnällt att jag fick spinna med bror, fast synd att inte hon kunde vara med. Oh well, some other time. :) Spinningen var jobbig, fast rolig, och vi satt längst bak och fixade kondensvatten på rutan med vårt eviga svettande. Darrade rätt bra i benen sen när vi gick nerför trappen till omklädningsrummen. Får se om jag kan gå imorgon. ^^

Under hela dagen har jag fört matdagbok och aktivitetsregistrering, och det har funkat hyfsat tycker jag. Intressant att se hur mycket man sätter i sig konta hur mycket man rör sig. Ska bli skoj att se hur det hela blir sen i sluändan när vi ska sammanställa det. :)

Nu har jag kommit hem, ätit mat och duschat. Ska smita upp till affären för att köpa bananer, katrinplommon och shampoo. Sen hem laga mat tills labben imorgon. Sova i tid hoppas jag. :)

Inga kommentarer: