måndag, januari 22, 2007

Iskalla Sverige.

15:42

Jag har fått skavsår av mina skor idag, och mina tankar om att "Ähh, jag behöver inga långkalsonger eller mössa idag, såå kallt kan det inte vara." visade sig vara totalfel och jag har frusit om benen fast mest om ansiktet, i synnerhet näsan. Den tycks dock ha överlevt den iskalla promenaden först till Vasa och sedan till stationen. Jag satt och frös på tåget innan jag tinade upp nog för att inse att det var varmt på tåget. På hemvägen satt jag och läste lite Bob och kände mig trött. Jag ville blunda och sova en stund, men det är ingen bra idé med linser i, så jag höll mig vaken.

Nu är jag hemma, har kramat lillebror som har ont i nacken och gjort thé. Jag ska strax in på mitt rum och ta ner en av bilderna från min vägg och måla av den. Jag känner för det. Jag ska träna lite sen också, hemma och inomhus för det är för kallt ute och jag har fortfarande inga CSNpengar. Min kurs som började idag verkar bli väldigt rolig. Lite segt i huvudet eftersom jag inte suttit på föreläsning på länge, men det är ju en vanesak. Jag vänjer mig. :)

Jag sprang på Bustrollet idag när jag klev av tåget och fick äntligen bubbla ut lite tankar. Det var bra, hon förstod och hade dessutom egna synpunkter och saker att berätta. Vi ska gå och se "Marie Antoinette" på fredag - jag ser fram emot det. :)

Inga kommentarer: