söndag, januari 21, 2007

High fidelity.

20:17

Jag har träffat Emil, och jag skulle väl överdriva ganska mycket om jag påstod att något vettigt blev gjort. Han bänkade sig på soffan i köket och jag satt vid bordet och bror kom ner och sen satt vi och snattrade bäst vi ville om det mesta och jag berättade om igår och de ångrade sig att de inte hade kommit. Haha, jag sa ju det! :P Sen var maten färdig och vi åt och gick sedan på promenx runt halv Lindome och tillbaka, och på tillbakavägen handlade vi morötter, korv och vitlök som jag ska ha vid matlagningen imorgon. När vi har kommit hem igen upptäcker jag att vitlöken på nåt mystiskt sätt har ramlat ur fickan jag la den i och är spårlöst försvunnen. Jag svär lite sammanbitet och kramar sen Emil hejdå eftersom han ska till tåget. Sen svär jag lite mer och står under ett par latmaskminuter och överväger att strunta i att gå tillbaka och kolla om vitlöken finns kvar någonstans, men sen börjar jag gå ändå. Det hela slutade med att jag såg inte röken avnågon vitlök alls, så jag gick hela vägen tillbaka till affären och köpte en ny. Suck. Nåja. Nu har vi vitlök hemma i alla fall.

Jag hade gärna velat ha lite tid och ljus till morgonpromenader på morgonen, men det gnistade snöflingor i luften när jag gick från affären, så jag tror att det kommer frysa på under natten och bli glashalt och kallt och då är det inge kul att gå ute. Speciellt inte utan mp3:n som jag lånat bort. Musiik! Jag kommer få absinens. Oh well. Imorgon bitti - tur att det finns yoga i alla fall. :)

Ikväll gjorde jag morotsstavar och vitlöksdip (som mamma förskräckt undrade: "Hur mycket vitlök har du haft i den där?" för hon tyckte det luktade så mycket. Bara 4 små klyftor. Vitlök är gott. :)) som jag nöt mumsade i mig, och sen gick jag upp hit för att flytta saker fram och tillbaka ut min ryggsäck. Ny kurs imorgon, nya anteckningsblock. Just nu sitter jag och försöker frenetiskt beskriva mig själv i mitt CV jag skriver. Tre meningar hittills. Geez.

Efter att ha fått lite starthjälp av mamma så är jag faktiskt färdig, och nu ska jag skicka in mejlet till min kontaktperson. Oh, lite nervös i magen är jag. :) När jag är färdig här ska jag ner och dricka en kopp kvällsthé och sen bums i säng. Lite trött är jag allt. :)

Inga kommentarer: