torsdag, december 07, 2006

Snurra min jord igen, för allt vi drömde en gång.

22:47

Allt kretsar kring skolan nu känns det som. Tänka skola, plugga, gå till skola, gå hem från skolan, packa till skolan, packa upp efter skolan, planera allt efter skolan. Konstigt nog tycker jag fortfarande väldigt mycket om det, jag har hittat riktigt rätt känner jag. Men samtididgt känns det lite tröttsamt, för sen jag började plugga kemin (för ett antal veckor sen nu) känns det som jag knappt hunnit med att träffa kompisar. Observera - känns som, inte att det är så. Alltså, det är nog Julia främst, och det är bara för att det sammafaller med att hon började jobba och trots att det är typ 50 meter mellan oss känns det som 50 mil ibland. God damn, jag saknar henne. Alldeles för lite Jullan i mitt liv nu.

Pappa höll i träningen idag, och vi var sex pers där. Sex stycken personer på en handbollsträning. Woppido, eller inte. Det blev i vilket fall teknikträning för hela slanten, toppen faktiskt. Jag fick beröm, och om det är något jag blir glad över är det beröm från pappa. Han är min stora idol för sjutton. :)

Mikki och jag skolkade som sagt från sjukdomsläran idag och gick på funk (vi hade föreläsning om bland annat diabetes, och vi intalade oss att eftersom vi tränade så motverkade vi ju den eventuella diabetes vi någon gång i framtiden vi skulle kunna få, alltså pluggade vi. Egentligen.). Sanna hade satt ihop ett nytt pass idag, och som vi sa till varandra efter att vi svettats järnet i en timme: "Det är ju skönt att hon tror på vår förmåga i alla fall." Det blir bakläxa på den koreografin för oss, vi kommer öva ordentligt på den till nästa vecka. ^^

Jag fattar inte hur mina helger har kunnat bli såhär fulla, förut var jag tvungen att anstränga mig för att hitta på saker. Imorgon ska jag göra en massa saker, på lördag ska jag på julbord med släkt för farfar fyller år och på söndag ska jag baka pepparkakor och ha glöggkväll med Gabby. Och de senaste helgerna har inte heller varit obokade precis. Men tro inte att jag klagar, jag tycker om det. Jag är bara lite.. förvånad. :)

Jag vet inte hur jag ska göra med julklappar. Det känns bara så omotiverat att springa omkring och köpa prylar när jag varken vill eller har råd. Samtidigt är det roligt att ge bort saker. Hmm. Dilemma. Jag skulle vilja göra egna julklappar, faktiskt.

Nu ska jag ta en snabbdusch och sen gå och lägga mig. Imorgon har jag, för första gången på evigheter, ingen skola att gå till, så jag ska unna mig sovmorgon innan jag börjar med pluggandet. :) G'night.

Inga kommentarer: