söndag, december 10, 2006

It's just that no one make me feel this way.

19:16

Gäsp. Jag har inte gjort mycket nytta idag, bara lite grann. Mamma fyller år imorgon, så jag blev inskickad i stan på presentärende av pappa och fick bror med mig. I samma veva lyckades jag äntligen att köpa linsvätska som jag tänkt göra i två veckor nu och insåg, efter att jag tagit slut på pappas också, att det faktiskt var ytterst nödvändigt att fixa. Så det inhadlades och lite andra prylar också. Sen kom vei hem, åt middag och tittade på handboll. Det började väldigt bra och slutade med att jag satt med andningen fast i halsen under de sista minuterna för att det var så förbannat spännande. Men det slutade i pannkaka och torsk med ett mål. Det var så bra i första halvlek där ett tag, de kollade framåt och spelade riktigt bra försvar och sen.. sen bara slutar dem spela. I andra halvlek var det inget klös vare sig framåt eller bakåt och suck. Pappa skrek och jag skrek och mamma skrek, alla i tur och ordning. Nästa match kan de väl i alla fall bänka f.d. Arwidsson, numera Krifti (stavas det så?) och Sara Eriksson, för allt de gör är ju att slänga bort bollar och skjuta mitt på målvakten. Jag tycker inte dem är bra.

Nåja. Efter handbollen hade vi Kenyamöte och pratade om saker vi behöver skaffa och ha med oss och hur vi skulle flyga hit och dit och vart vi skulle och allt sånt där. Det känns fortfarande inte riktigt på riktigt, även om det pirrar till i magen ibland.

Imorgon är det min tur att laga mat till familjen igen, och jag måste komma ihåg att köpa kycklingfiléer imorgon. Kyckling och ruccola och måste kolla om vi har någon fetaost. Färska champinjoner också. Det är tänkt att bli kyckling i ugn, fylld med fetaost och basilika med en couscoussallad med svartpepparstekta champinjoner och lite mer fetaost smulad över. Hoppas det duger till mina kräsna bröder. :P Funderar på att steka lite rotsaker i ugnen tillsammans med kycklingen också. Får se vad det blir. :)

Klockan är halv åtta och jag funderar redan på att gå och lägga mig. Jag skulle så gärna vilja träffa mitt hjärtas enda sanna kärlek ikväll, men jag vet inte om on har sin loverboy hos sig fortfarande. Och jag borde ringa Gabby också, men jag tror hon jobbar nu. Ska nog slå en pling till hennes mobil och lämna ett meddelande.

Imorgon, imorgon ska jag klippa mig och äntligen bli av med lite av det här förbaskade rufset på mitt huvud som inte lyder mig och gör som jag vill utan bara är ivägen. Oh, vad skönt det ska bli. :D

Inga kommentarer: