måndag, november 20, 2006

Tentadag, soundtrack - "Vittring"

07:32

Tentadag. Jag trodde inte jag skulle vara nervös, men tji fick jag, för jag är asnervös. Låg och vred och vände på mig igår när jag skulle sova och funderade oroligt över aminer och amider och vad som hände om man oxiderade olika ämnen. Jag blandar ihop saker, det gör mig ännu mer nervös. Jag vill inte köra på den här tentan, jag vet att den går at göra om, men jag har inte fått underkänt på något i hela mitt liv, och jag känner mig själv bra nog för att veta att jag kommer klanka ner på mig själv så sjukt mycket ett tag om jag misslyckas nu. och det vill jag inte, jag vill tycka att jag är duktig och bra.

Och jag behöver flippa också. Jag kan inte gå omkring och konstant tänka "Der ordnar sig nog. :)", jag behöver panika lite grann för att se att, nej, panik gör ingen skillnad, gör det inte bättre. Gör det bara enklare att släppa ifrån sig kontrollen. (orkar inte hålla kontroll hela tiden - ibland är det bättre att bara flyta med.) Göra mitt allra allra bästa och hoppas att det räcker. Men säg inte åt mig att sluta nu på studs för jag gör det bara ibland. Och jag vet om det. Säg istället åt mig att det kommer gå bra. Jag har alltid lättare att tro på det när det kommer från andra.

Ur högtalarna strömmar Magnus Uggla - Vittring på ganska låg volym (klockan är trots allt bara 20 i åtta). Pepmusik.
"Allting som jag vill kan jag göra! Ahhhh!
Allting som jag vill kan jag göra! AHHHHH!
När flytet är i luften, då är det lycka varje dag. Om man är positiv som fan så går allting bra!"

Wish me luck. :)

Inga kommentarer: