tisdag, november 21, 2006

Jag stängde aldrig nånsin några dörrar.

22:32

Fy faaan. Jag är så sjukt trött. När jag satt på Kungsbacka station efter träningen och väntade på tåget och det plingande till i högtalarna: "Lokaltåget till Göteborg är ca 8 minuter försenat." drog jag ner mössan över ögonen och svor demostartivt långa aggresiva ramsor över tåg i allmänhet och Västtrafik i synnerhet. Sen gick jag för att sätta mig i glashuset, där det var varmt och mysigt, och plutade tjurigt med underläppen hela vägen dit. Jag hoppas verkligen jag såg sur ut, för det var banne mig meningen. När jag hade satt mig någrlunda bekvämt i värmen plingade det till återigen: "Lokaltåget till Göteborg är 12 minuter försenat." och en sån där förlamande trötthet sped sig i hel kroppen och jag började nästan gråta av vanmakt. Herregud, kan tågen inte strula någon kväll när jag inte har varit uppe och igång sen sju och gått till skolan 6 på kvällen, tränat en timme på lunchen, äta på tåget, hem och byta och sen träna igen. Men självklart inte. Bleeh. Höll på att börja lipa igen när jag kom hem och såg vad det var för mat de andra ätit - korv och pommes frites. Det enda jag kunde tänka var: "Jag vill inte ha korv och pommes frites, jag vill ha riktigt jävla mat!" och det får låta hur bortskämt det vill, men jag äter inte korv och pommes frites en tisdagkväll när jag har tränat i två timmar. Det är liksom.. alltså.. Nej. Det går emot typ hela min livsprincip. Jag hittade till min lycka fullkornsris och chili con carne i kylen. Bra mycket bättre.

Så nu är jag mätt i alla fall. Trött fortfarande, svettig, kall.. kalla tår framförallt. Jansson och jag var duktiga och sprang ute som uppvärmningen - skönt faktiskt, trots att det regnade ute. Känns som det blir vettigare uppvärmning på det viset än om man springer fram och tillbaka i hallen. Träninen.. jaa.. vi var ju inte så många. Och Lina tänkte träna, men Ida pratade med henne, och sen stod Kicki och Katrin också, i typ över en timme. Hjärtat, hon blev ledsen, tro jag det, hon vill ju så gärna. Men hon måste vara försiktigt. Jag har aldrig träffat någon som tar så lite hänsyn till sin kropp som Lina. Missförstå mig rätt, hon är en underbar tjej.. men lite väl kamakaziebenägen ibland. Nåja. Jag hoppas hon mår bra. Kom ihåg - prata med henne på tosdag om hon kommer då.

Nu ska jag ta en snabbsnabbdusch och sen hopp i säng. Föreläsning imorgon - lyckligtvis bara till 11:45. Halleluja. :)



oviktig parantes
: (Herrejävlar vad den pojken är snygg. :O)

Inga kommentarer: