tisdag, november 07, 2006

Inte ja, men inte nej. Inte bra, men helt okej - det är visst nån som är tillbaka.

13:38

Det känns otroligt lyxigt att sluta så tidigt och ha hela dagen på mig att göra vad jag vill. Okej, att ha hela dagen på mig att läsa kemi, om jag ska vara sanningsenlig. Jag har nyligen avslutat min lunch (omelett med kantareller och wokgrönsaker) och sitter och tar det lite lugnt innan jag ska bege mig ner till mina kompendium och föreläsningar. Idag har jag köpt kompendium i organisk kemi och mikrobiologi för 143 spänn. Suck. Jag ska köpa en bok för typ 300 också. Det är ännu mera suck, även fast det är meningen att studiebidraget ska gå till böcker. Min ekonomi försvinner gradvis, fast jag verkligen anstränger mig för att hålla koll på den.

Alltså, jag hade jättemycket att skriva om när jag satte mig på tåget hem, men nu är det bara poff! borta! Jag gjorde min mor lycklig förut och rensade ut dålig mat (det fanns orange mögel på potatisen. Orange. Huvva.) från kylskåpet samt tömde och plcokade in i diskmaskinen. Det ska nog kunna bli husmor av mig också.

Inga kommentarer: