lördag, november 25, 2006

I love your blueeyed voice.

10:57

Ja, jag hade faktiskt en tanke på att sätta mig och skriva igårkväll, men jag somnade istället. :P Jag berättar vad som hände igår idag istället. Julia kom hem till mig och vi begav oss till stationen och hoppade på vårat tåg. Väl inne i Göteborg gick vi till Wish och fråga när Cascada skulle spela. "Tja, runt 00-01." blev svaret och vi tittade på våra klockor, konstaterade att dem var runt 21:20 och blev lite småpurkna. Men som Julia konstaterade X antal gånger "Nu är jag i alla fall här, och då kan jag lika gärna stanna kvar!" Efter diskussion om vad vi skulle göra fram tills klockan blev tolv började vi sakteligen ta oss ner mot The Golden Days, innan jag fick en snilleblixt halvvägs förbi Domkyrkan: "Vi ska till Linné kök&bar såklart!" Så vi hoppade på en spårvagn (och skrämde väl halvt ihjäl en stackars kille med vårat ganska vulgära tal om killar i synnerhet och sex i allmänhet. "Han kommer i alla fall ha något att berätta för sina kompisar ikväll." fick Julia ur sig när vi gick av spårvagnen och vi vek oss dubbla av skratt.) och hoppade av vid Prinsgatan. Beställde ett glas vin var och satt och pratade och skrattade. Det blir väldigt lätt väldigt ytliga samtal oss emellan, och de är ganska så "halva" också, för vi förstår varandra så bra, det behövs inte så mycket verbal kontakt.

Efter ett tag fick vi sällskap (jag hoppas vi inte skrämde honom, men han borde väl vara härdad. ^^) och vid elva tog vi oss till Järntorget och hoppade på en spårvagn tillbaka till Domkyrkan. Efter lite kötid kom vi in och.. jaa. Det var brats överallt. Massa brats, med antingen backslick eller en sån där rufsig kalufs av hår som lockar sig. Och det var bara killarna. Tjejerna orkar jag inte ens nämna. Alltså ägnade vi oss åt att driva med alla andras dansstil (vi är elaka. Jag vet. Man gör inte så, det är inte snällt. Jag vet. Men vi skrattade så vi grät.) ända tills klockan blev såpass mycket att Cascada började. Jaa. Vi hamnade framför några fittskallar (ursäkta uttrycket) som ägnade mycket tid åt att hoppa och knö och vi hatade dem och efter ett tag vände sig killen framför oss om, knackade en av dem på axeln och frågade argt: "Vill du bli knullad i röven eller?!" och sen lugnade dem ner sig, gudskelov. :) (det kunde gärna skett tidigare, för våra försök att få dem att lugna ner sig resulterade bara i att bli kallad diverse fula namn som inte lämpar sig i text. Plus döda tår som folk hoppat sönder och armbågar i brösten. Härligt...) Och sen tycker jag.. alltså.. Cascada är väl inte min favoritartist alls precis, så jag njöt väl inte av musiken precis. Men Julia var glad, och tyckte om det, och det duger för mig. Jag hade aldrig gått på Cascada annars, men för hennes skull och för nöjet att njuta av hennes sällskap en hel kväll - alltid. :)

Efter att utan anledning blivit skrikna på av vakterna innan vi kom ut, gick vi mot stationen och konstaterade inte så lugnt att: "Dit går vi inte igen." Bratklubb, otrevliga vakter.. ingen höjdare. Med en gångstil som två fulla ankor tog vi oss till stationen (jaaa. Det är mitt eget fel att jag får ont i fötterna eftersom jag envisas med att gå i vadhöga stövlar med klack. Jag skyller mig själv, men de är så förbannat snygga. :)) och damp ner på ett ledigt säte i tåget. Innan tåget ska gå så droppar Johan och Pettsson in och hela färden hem blir en mycket trevlig tillställning. Jag fick reda på varför kinkighetsfaktorn är så hög om man ställer frågor till en kille angående om han kommer fort och försökte övertala Pettsson att bära mig de 50 metrarna hem eftersom jag hade ont i fötterna och inte ville gå. Jag lyckades inte, men det var trevligt ändå. :) Väl hemma kramas Julia och jag hejdå och jag --> säng&somna.

Idag har det inte hunnit hända så mycket. Jag ska städa och laga mat och följa med mamma till Kungsbacka på nån rea och se om jag hittar nåt roligt.
Fridens. :)

Inga kommentarer: