fredag, november 10, 2006

High five and talking shit, but you're going home alone, aren't you?

21:30

Jag anser mig vara färdig med mitt pluggande nu. Jag har två föreläsningar kvar att renskriva, men det anser jag mig ha tid med imorgon, emellan det att jag ska fixa något till Fars Dag (förlåt mig, jag och mina bröder. Äh, vem försöker jag lura? Det är ändå jag som kommer med alla förslag och kommer ihåg det överhuvudtaget.) och förhoppningsvis eventuellt skaffa hit Gabby och Louice imorgon och kolla på film kvällen.

För första gången i mitt liv så håller min mensvärk sig på en acceptabel nivå - det bara molar lite i magen, jag har inte ens behövt ta någon värktablett. (hmm, det där är väl att utmana ödet antar jag.) Vid Gabby&Louicefikan, precis innan vi skulle hem åt varsitt håll, diskuterade vi bröstcancer och sånt. Jag får nästan lite ångest bara jag tänker på det. Få ena eller bägge brösten bortopererade.. nejtack. Väldigt mycket NejTack. Visst debetteras det friskt om att "kvinnligheten sitter inte i brösten" och nej, det gör den väl inte. Eller jo, förresten, till viss del. Eller så kanske det bara är en vana? Jag är van att ha bröst, att dem är en självklar del av mig och alltså skulle jag känna mig okvinnlig utan dem? Jag hoppas jag aldrig behöver ta reda på det. Uhh, jag vill krama dem beskyddande bara jag tänker tanken. Jag är fullt nöjd med mina bröst och har ingen som helst önskan att operera bort dem, tacktack.

En annan sak som diskuterades kan sammanfattas ganska enkelt: Size does matter, of course it does. Allt annat är bullshit. Jag förstår inte varför man försöker avliva en s.k. myt som faktiskt stämmer.

Inga kommentarer: