måndag, november 06, 2006

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst.

19:56

Min lillebror är en real pain in the ass idag. Sådär, nog med utrymme om honom.

Jag är sur, mest för att jag är hungrig och för att ovan nämnda lillerbro sabbat mitt humör. Jag har lagat mat (pasta och en köttfärsröra med sojabönor och sambal oelek och fruktsallad till efterrätt), men det är bara jag och stor bror hemma, och han slänger i sig maten och går direkt upp till sin dator när han är klar. Skoj. Jag försökte ringa mamma förut för att ta reda på vart hon var någonstans, om hon jobbat klart och var på väg hem kanske? men hon svarade inte. Crappy, crappy.

När jag var hemma hos farmor förut åkte hon iväg och handla mat, och hade med sig en bulle till mig när hon kom tillbaka. Jag vågade inte neka och säga att "jag vill inte ha den, jag äter i princip bara såna saker på lördagar." så jag satt med bullen bredvid mig och sen när vi skulle hem tog jag med den ut till bilen och där fick stor bror äta upp den. Alla sätt är bra utom dom dåliga. :P

Jag vågade/orkade mig faktiskt ut på en ytterst kort löprunda förut - nåja, alltid bättre än ingenting. Jag tycker inte om att springa när det är mörkt, och numera blir det mörkt vid femtiden. Eller, rättelse. Jag tycker visst om att springa när det är mörkt, men inte ensam. Det är säkert mycket större chans att bli påhoppad och våldtagen någon sommarkväll när det är mer folk ute och jag har mindre kläder på mig än under nuvarande löprundor, men det känns ändå mer obehagligt och otryggt nu. Jag försöker få med stor bror varje gång jag ska ut, men han hatar att springa, så det har aldrig lyckats hittills. Någon som har lust att agera eskort och springa med mig någon kväll i veckan? Snälla?

Ikväll är det nya avsnitt på Cityakuten. Det blir mamma och jag och nya thékoppar från Ikea med chaithé uppkurade i soffan. Yes. :)

Inga kommentarer: