måndag, oktober 30, 2006

Soft as rain, hard as a rock.

16:37

Idag har varit wow. Jag har haft fysiologi och kemi från 9 till klockan halv fyra med mellanrum för lunch och lite kafferast. Jag har (äntligenäntligentäntligen!) lärt mig varför tritium är radioaktivt och en massa andra saker också. Jag ÄTER den här kursen, jag suger i mig allting som lärarna säger som en svamp, det är helt underbart. :)

Jag åt sushi till lunch idag, mest för att jag inte orkade ta med mig någon mat hemifrån. Jag prövade ett nytt ställe, och man fick thé förutom sushi och jag åt upp, satt sen stilla och drack mitt thé, tryckte läpparna mot den nästan för varma muggen, värmde omväxlande fingrarna. Sen vandrade jag omkring i först Kungsparken och plockade kastanjer och strök dem mot kinderna. De är så mjuka, jag kan gå omkring med en kastanj i handen nästan hur länge som helst. :) Vandringen gick vidare till Bältespännarparken och det hänger ju fjärilar i träden! Och det står massa saker på dem! Jag gick omkring helt salig - jag tror det är något dagis/förskola som låtit barnen göra dem, skriva saker på baksidan och sedan hänga upp dem. Hela träden fulla. :D På väg mot skolan igen fick jag syn på ett knallrött löv på marken som jag av en invigelse plockade upp och det kändes som siden mot fingrarna. Mjukt som siden. Strök med fingrarna över den grova barken på träden, letade mig fram med fingarna, la kinden emot. Förnimmelser.

Inga kommentarer: