söndag, oktober 29, 2006

Citat ur boken "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket."

" - "Tror du att folk som är tokiga i huvudet dras till varandra?"
- "Ja, jag tror att de som är vansinniga väljer varandra för att överhuvudtaget kunna stå ut. Sen får de som blir över dras till varandra så mycket de har lust med." "


" - "Är du rädd för att du kommer ha ett tråkgt jobb där du måste träffa samma människor varje dag och dricka pulverkaffe?"
- "Jag är mer rädd för att jag ska kommer glömma bort känslorna jag har nu." "


"Snön kommer i mjuka, tunga flak. Ingen ser dem där de ligger högst uppe i hopptornet på norra Djurgården. I höjd med dem solkar talltopparna av tyngden från den blöta snön. Det var längesedan han bestämde sig för att ta med henne hit, det gjorde han redan innan de träffades."

1 kommentar:

Julia sa...

jag är helt totalt sjukt förälskad i den boken