fredag, september 01, 2006

So why don't you slide?

17:08

Äntligen är alla eländiga telefonräkningar betalda. Nu har jag 00,91 öre kvar på mitt konto, men jag slipper betalningsanmärkningar och förhoppningsvis kommer studiebidraget snart. :)

Jag har fått mitt hår färgat - jag är äntligen blond igen. Ingen utväxt och några überljusa slingor, det ser ut som jag har solglitter i håret. Sunbeams right trough the heart, wohoo. Jag har varit inne i Göteborg och gått igenom Insikten, Utsikten och Åsikten i nybyggda Nya Pedagogen. Jag tror inte jag minns så mycket, jag var bara väldigt överväldigad och allting var stort och nytt och lite läskigt. Jag längtar till måndag.

På tillbakavägen till stationen så unnade jag mig lite lyx - jag gick och tittade på skor. Hur kommer det sig att tjejer har en sko-gen och killar tycks ha blivit utan? Jag tittade på ett par skor för 2000 kr och sen kände jag mig fattig. Sen tittade jag på lite fler par och tänkte i mitt stilla sinne att det är tur att jag inte har några pengar att spendera, för annars hade de varit puts väck vid det här laget. På väg genom Femman smet jag som sista stop in på Bianco och hittade ett par särdeles underbara högklackade, svarta skor som skrek på mig från en hylla. Jag var tvungen att fråga om de fanns i min storlek. (Det fanns dem. Så är det bara när jag inte har råd. Annars skulle de minsann inte funnits. ) De var så sjukt snygga och när jag hade stått och vridit och beundrat mina tjusiga fötter en stund så tog jag sorgmodigt av mig dem och höll ett försvarstal till skorna om att: "Det är inte er det är fel på, ni är underbara och jag har det bara lite knapert nu och kan faktiskt inte låna mer pengar och det hade varit asjobbigt att gå in er och det hade säkert inte blivit så många tillfällen att använda ett par snygga skor som ni och förresten behöver jag inte ett par nya skor." Det hjälpte inget vidare. Jag hörde hur de morrade efter mig när jag la tillbaka dem i skokartongen och kvickt smet ut ur affären.

Jag ska egentligen gå till affären nu och handla saker åt mamma, men hon har fått ett utbrott över att köket som har kommit inte har alla bitar rätt, så jag väntar några minuter.

Inga kommentarer: