lördag, september 23, 2006

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig.

14:48

Jag är helt slut, det känns som en slags vägg mellan min och verkligheten - och jag medger att det kanske inte är det bästa att vara uppe tills klockan tre på morgonen, somna och sen upp igen kvart i nio för att äta frukost och sen iväg och dansa funk i en timme mellan 11 och 12. Men det är så.. bra. Och jag vill, och jag avgudar det och på något sätt tror jag att jag beöver det. Jag tycker det är roligt att träna, men gymma och löpning gör jag för handbollen - funken däremot gör jag bara för min egen skull, för att det är jävligt skoj.

Det var samma höll i dansen idag som o torsdags, och nu vet jag att hon heter Sanna. Hon har en självlysande personlighet och jag känner mig inte så dum även om jag dansar fel ibland och det inte ser hälften så bra ut som när hon gör det, men det kommer väl. Just nu känns det fortfarande ganska lustigt och dumt och jag vill inte titta på mig i spegeln utan tittar i golvet istället. "Attityd!" säger hon "Jag vill se lite attityd!" och engagemanget och entusiasmen bara sprakar om henne och sista varven på koreografin kändes det riktigt bra.
Som jag behöver det här. Oh ja.

Jag vill gå och se Bounce spela 'Gökboet' på Lorensberg - inte den här helgen, men nästa i alla fall? Tråkigt ensam dock, jag ska ragga sällskap under veckan.

Inga kommentarer: