måndag, september 25, 2006

Jag vill kasta loss.

20:44

Nu har jag gjort lite mer diagram och mejlat dem hit och dit och pappa håller på med mat nere i köket och det luktar fruktansvärt gott och min mage nästan krampar av hunger. Jag träffade Linda imorse, hon skulle ta samma tåg som jag och det gjorde mig glad. Jag vill ha filmkväll snart och se en trevlig film och bjuda folk på nybakta scones med ost och marmelad och thé/varm choklad/vad de nu vill ha att dricka och bara ha det varmt och cosy.

Jag var förnuftig och tränade inte idag eftersom jag hade ont i halsen igår. Det känns inte jobbigt - det är bra. Imorgon ska jag laga massa mat och göra spenatstuvning och jag skulle ju kolla upp vad jag skulle ha med mig, hoppsan. Potatis, har vi potatis?

Idag har jag varit slösaktig och köpt en danströja, ett linne och världens snyggaste stövlar. Tycket inte pappa, men han försökte vara positiv i alla fall. Det hade annars sett ganska komiskt ut med pappa i knähöga svarta stövlar med snörning. Tur att det inte är han som ska ha dem. :)

Jag har en mejl att svara på som jag inte riktigt vet ut eller in med. Jag ska slå det ut tankarna tills på onsdag när jag träffar Linda, så får hon hjälpa mig. Eller om jag hinner träffa Julia innan. Eller någon annan som kan ge mig lite mer perspektiv än mitt eget.

Idag har jag gjort grupp-projektarbete i skolan från klockan tio till tio över fyra och det kändes som mitt huvud blev överkörd av en ångvält. 75 % av alla de grupparbeten jag skrivit har jag fått skriva själva för att alla andra var för lata och oengagerade och jag ville ha ett betyg, och de resterande 25 %:en delade vi upp så vi skrev olika saker i arbetet. Det är oerhört jobbigt att sitta och diskutera varenda liten sak man ska skriva med tre andra personer som har åsikter om allt. Inte jobbigt i negativ bemärkelse, utan bara väldigt annorlunda. Men roligt. :)

Nu ska jag duka nere i rummet, äta och kanske kika en stund på TV innan jag letar matsaker och sover mig.

Inga kommentarer: