tisdag, september 05, 2006

Bring 'em in.

15:54

Sitter och låter tysntaden och musiken skölja över mig i vågor. Andas, andas, dra tillbaka och slappna av i axlarna. Sträcker upp armarna mot taket och gnuggar omedvetet näsan mot höger innerarm. Gäspa. Det blir pretty intense att vara i skolan när jag är van att disponera mina dagar i lugn och ro, men jag vill inte byta bort det ändå. Idag har jag haft en föreläsning om vetenskapsteori och forsningsetik - helt toppen. :) Inte alls så stelt som namnet kanske antyder, hon som föreläste var väl 55+ kanske och jätteengagerad och hon höll ett himla tempo, så pennan glödde stundtals.

Jag skulle vika lite kläder och byta tröja, men jag fastnade här. Det blåser lite lätt in genom föntret och börjar bli lite kallt - lätta vindpustar som stryker fram gåshud på armarna. Jag och min thékopp bodde en stund i soffan nere förut och det var så tyst och lugnt och jag bara satt och tog det lugnt och lät tankarna tumla lite bäst dem ville. Bara jag hemma nu. Det känns lite konstigt.

Jag slog på datorn för att kolla upp litteraturen till imorgons föreläsning, så jag ska göra det också, innan jag glömmer det.

Inga kommentarer: