söndag, augusti 27, 2006

Tuffa tider för en drömmare.

19:10

Jag ska skriva nu, och jag ska nog skriva sen också. Men nu vill jag skriva innan humöret svänger, för jag har ett mejl som väntar på att läsas och som känns som en tidsinställd bomb.Så jag skriver nu, innan jag läser, så jag skriver vad jag tänkt att skriva från början.

Igår tillbringade jag kvällen hemma hos Carin med bror, Gås, Hanna och Jonas. Vi tittade på film, körde MarioKart (mycket lugnare än sist dock..) och dansade dansmattor. Carin och Jonas ägde oss andra, men det var roligt ändå, att skutta omkring på en bit plast och förmodligen se vansinnigt korkad ut. :) Jag blev sömnig där ett tag, och smet in till Carins rum och la mig på hennes säng och somnade - och fick sova i max fem minuter, för då hade de andra tröttnat på MarioKart och Carin och Jonas kom och slängde sig brutalt på mig. De andra tre kom efter lite mer stillsamt. Sen låg i vi en sexmannahög i Carins säng och skrattade och humornivån sjönk mer och mer ju mer klockan gick och vi bara skrattade. :) Bror och jag blev skjutsade till Kungsbacka station till 02:45-tåget av Gås som agerade ängel och chaufför.
Kom hem till sängen och efter att ha stängt fönstret för att stänga ut ljuden från en högljudd femtioårsfest så somnade jag i princip på stört och sov tills klockan var över tolv.

Idag trodde jag att jag skulle ha problem med att fylla ut dagen, men 14:25 blev jag upplyst av mamma att vi skulle hem till Anton på kalas till klockan tre, så jag fick på mig lite anständiga kläder och kom hem för 10 minuter sen och jag tycker så mycket om min släkt. När Anton öppnade paket satt jag med Saga i knäet - lilla prinsessliknade Saga med långt blont hår och en förkärlek för rosa, luddiga saker, lilla varma underbara Saga. Gullunge.
Mycket pleasent eftermiddag med "vuxenprat" och god mat och tårta, thé och mycket skratt. Nu är klockan halv åtta och jag är helt slut i både kroppen och knoppen. Det blir tidig sänggång för mig ikväll. Nu ska jag först läsa det där mejlet och se vad för sinnesstämmning jag landar i. Därefter ska jag tvätta av mig sminket, ta på mig mysbyxor, ta en kopp thé och ringa Linda.
Ja.

Inga kommentarer: