lördag, augusti 26, 2006

Och tro mig, jag har velat stävja vinden.

15:07

My day so far - jag sov sju minuter över tio. Mina intentions om att gå och lägga mig när jag avslutat min blogg igårkväll blev elegant omkullkastade av Carin på MSN, och vips! så hade det gått en och halv timme och klockan var över ett. :P Men jag somnade i princip på stört när jag lagt huvudet på kudden.
Imorse tog jag min sedvanliga cykelrunda, åt min sedvanliga frukost och sen skulle mamma åka till Beijers i Hisnings Backa och köpa tak och ville ha sällskap. Jag fick köra, och det gick bra, jag krockade inte med någon och svängde inte åt höger när jag skulle svänga vänster. Jag har inte gjort det på ett bra tag faktiskt. Jag var på väg igår, men kom på mig själv i sista stund.

När vi kom hem igen hjälpte jag mamma att bära in taket och gick ut till bilen igen. I väntan på att mamma skulle komma tillbaka så fällde jag tillbaka säten (vi var tvugna att fälla ner dem för att få plats i bagaget.) och stänger igen bakluckan. Döm om min förvåning när registreringsskylten helt sonika ramlar av och bli liggande på backen. Jag stirrar storögt först på skylten, sen på bilen, sen på skylten igen, som om jag missat hela poängen med ett roligt skämt. Böjer mig försiktigt ner och plockar upp den samtidigt som jag lite rådvillt tänker "Oookej. Jag har haft sönder bilen.." Saken blir inte bättre av ett en av våra grannar går förbi och glatt säger "Nemen, har du gjort sönder morsans bli!?" Jag piper fram ett ängsligt "Ja." och fortsätter att förskräckt titta omväxlande på bilen och skylten. Mamma ser minst sagt förvånad ut när hon kommer tillbaka och ser mig med en skyldig min och registreringskylten i handen, men hon bara tar den och trycker helt enkelt fast den på plats igen. Jahaa. Var det så man skulle göra? :P

Jag borde åka in till stan och beställa Jesperbiljetter, men jag har inte det minsta lust att sätta mig på tåg och åka fram och tillbaka till Göteborg nu. Däremot harjag en vansinnig lustatt gå på promenad, eller springa lite eller nåt sånt. Men icke. Pappa ska hjälpa mig att konstruera (rättare sagt så ska pappa konstruera och jag ska titta på och ställa nyfika frågor om allting.) en sula som förhoppningsvis ska avlasta foten lite grann, så den kan bli bättre.

Film hos Carin ikväll. Tjohoo.:)
Nu ska jag ner och ta mig en kopp thé.

Inga kommentarer: