måndag, augusti 07, 2006

Innan klockan slår.

10:53

I vanliga fall skulle jag befinna mig på promenad nu, men utan batterier i mp3:n kan jag inte lyssna på musik, och det i sin tur leder till att jag antingen får ge mig ut utan mp3:n, eller vänta några minuter på att ett batterie ska laddas upp tillräckligt för att kunna försörja min lilla musikmaskin så den kan spela för mig. Och ni har nog redan räknat ut att jag valde alternativ nummer två, eftersom jag sitter här och skriver och inte är ute på promenad. (Sen finns det väl ytterligare alternativ, typ att jag ljuger och redan varit ute på promenad, inte ska på promenad eller att jag går omkring med en dator med trådlöst nätverk. De är i och för sig betydligt mindre sannolika. Nåväl. Tro vad ni vill. :))

Jag har spenderat helgen i Falla, som är sommarstället för mig och ligger i Östergötland (jag har ända tills i lördags alltid trott att Falla ligger i Småland. Så bra koll har jag.) och haft kräftskiva och träffat massa släkt och så vidare. Jag har har pendlat mellan lycka och förtvivlan ganska många gånger, (jag kommer till det sen, det tar för lång tid att berätta det nu. Och är du inte intresserad av hur jag mår egentligen så är det ju bara att hoppa över. :)) köpt fyra stycken nya böcker varav två har varit helt underbara, badat och fiskat kräftor.

Och nu har det gått 20 minuter, så mitt batterie borde vara lite laddat i alla fall.
Fridens liljor.

Inga kommentarer: