lördag, augusti 12, 2006

Est-ce que je peux au tomber de ciel?

14:30

Just nu är jag mycket agressivt inställd till teknik överhuvudtaget. Antingen är jag dum i huvudet och fullständigt befriad från allt vad intelligens heter, eller så finns det inga resultat från Havets Cup-matcherna på Lysekils hemsida. Det enda som finns på länken man ska klicka på är en upplysning om vem som kommer möta vem i A- respektive B-finalerna. Men jag vet ju inte hur det har gått! Det måste ju gå att se. Jag ska försöka hitta telefonnummer till någon i alla fall.

Det går bra för min lillebror. De vann bägge sina matcher igår med runt 3-6 bollar, han spelade dock inte särskilt bra alls. Passiv och brände ett riktigt friläge efter att ha plockat en riktigt knepig pass i sista matchen. Han var rätt missnöjd själv. Nåja, de vann sin match idag med, och han hade spelat mycket bättre och lagt mål, så han är glad. Tjohoo, tjohoo. :)

Igårkväll med tjejmaffian var tokroligt. Jag fick vara den som hade koll på allting, eftersom jag käkar penicillin och inte får dricka något. Det gjorde mig inte så mycket - de är så vansinnigt söta hela bunten. :) På förfesten hemma hos Julia var det.. som det brukar vara. Som vanligt blev en del inte alltför seriösa bilder på oss, jag ska tigga dem av Maria när hon kommer online på MSN. Av okänd anledning så blev det en bild på mig där jag ser rätt och slätt porrig ut. Herregud, vad vi skrattade. :P Och när Maria spillde cider på bordet och Mia tyckte hon skulle slicka upp det och högljutt undrade "Har du aldrig slickat ett bord förut?!" så låg vi ner över köksbordet och nästan grät av skratt. Tror inte det är många som skulle våga vara med på våra förfester. :P Och kvällen kan sammanfattas i det jag kläckte ur mig igårkväll: "Vad ska man med ragg till när man har sina tjejkompisar?"
(Ehh. Det där ser ganska illa ut.. men.. alltså.. äh. Det får stå kvar ändå. :))

Min krukväxt bestämde sig för att hoppa ner på mitt nystädade golv förutoch nu är det en massa jord och jag måste städa igen. Crap.

Idag har jag inte hunnit göra så mycket alls. (Men jag ska inte ljuga och påstå att jag ansträngt mig överdrivet heller.) Typ duscha, äta frukost och försöka spela gitarr. Intressant, mina fingrar börjar att uppvisa det där typiska som blir när man inte spelat gitarr på länge.. typ nerskavda fingertoppar. Typ aj. Min fot gör fortfarande förbannat ont när jag går, och snälla, snälla, låt det läka tills på måndag, annars missar jag handbollsträningen och jag kommer få spatt om jag inte får träna snart. Nu ska jag ner och äta mat. Det är lördag idag - och jag ska steka pannkakor och äta med banan och mörk choklad. Mums. :)

Inga kommentarer: