torsdag, augusti 24, 2006

All we need is candlelight.

21:10

Jag har hittat en bra kokbok jag tycker om, och gjort en lista över alla otroligt (haha. yeah right. :P) avancerade maträtter som jag ska pröva att göra. Hittills har jag prövat "Salade Niçoise" (mitt i "niçoise" så blev det ett avbrott när jag letade internet runt efter ett sånt där fransk c. ) och "Kycklingsgryta med fårmjölksyoughurt" (som i min tappning inte alls innehöll förmjölksyoughurt, för det orkade jag inte leta runt efter, utan bara vanlig matlagningsgrädde med lite fetaost i.) och imorgon ska jag ge mig på "Lammfärsbiffar med quinoasallad". Som inte är lammfärsbiffar, för jag orkar inte köpa lammfärs. Eller, mamma tycker det är onödigt när vi redan har köttfärs. Så det är köttfärsbiffar istället. :) Jag känner mig nästan vuxen när jag håller på och planerar mat på det här viset. :) Det värsta med att laga mat i det här huset (bortsett från det halvt demolerade köket..) är att man måste uppmana alla manliga delar av familjen att ge sjutton i min mat, för annars blir den uppäten. Jag minns när vi skulle till Idre med skolan när jag gick i ettan, och jag handlade mat innan det och skrev en lapp med dödshot som jag satte på diverse förpackningar. Det fungerade faktiskt riktigt bra. :)

Snart har Louice och Gabby flyttat ivägtill Karlstad. Damn, jag kommer sakna dem. Nu kommer jag inte ens ha en möjlighet till att råka stöta på dem när jag är i Kungsbacka. Fast jag kommer å andra sidan att ha två väldigt bra anledningar till att åka till Karlstad med jämna mellanrum. Inte för att jag har varit i Karlstad innan och har något speciellt att göra där.. men ändå. :)

Det är varmt. Jag är trött. Jag haatar att sova ensam.
Natti natt.

Inga kommentarer: