måndag, augusti 28, 2006

14:13

Det svider lite i ögonen -jag känner mig ganska ensam och ynklig just nu. Jag är ensam hemma, jag vet inte riktigt om mamma är klar hos farmor och farfar, om hon är på väg hem eller vad. Det sticker lite sådär jobbigt i hjärtat och jag tror egentligne inte at tdet ärs å farligt. Att jag bara känner mig lite ensam, kanske måste jag göra det också. Nu börjar det regna igen, det har regnat så mycket nu det sista, himlagråt. Igår var jobbigt efter att ha läst mejl och jag känner mig fortfarande elak, hatar att göra andra ledsna, vet att jag inte gjorde fel egentligen, men varför känns det så? Jag vill inte vara elak, vill inte göra fel, vill göra rätt och krama och trösta och inte fan går det när det är på grund av mig.

Det sitter någon dum klump i halsen och värker och jag borde kanske ta itu med den istället för att låta den vara kvar, borde gråta bort den och vara ledsen ett tag sen och sen låta det bli bra och inget mera regn och lite solsken istället. Jag bryr mig ibland för mycket om vad andra tänker och tycker och vill och ja. Ibland är det bara enklast att blunda och följa med och sen sätta ner foten någonstans när jag orkar. Inte så modigt kanske, men orkar inte med det heller ibland.

Inga kommentarer: