söndag, juli 30, 2006

Love nothing.

11:39

Jag unnar mig de få korn av lyx jag kan hitta i våran nedstökade byggarbetsplats till hem - långa, varma duschar, att ha fönstret vidöppet och låta korsdraget svalka mig, sitta i handduk och självtorka. Jag använder mitt bodybutter och njuter av mangolukten, njuter av känslan av lena, mjuka ben, av min mjuka hud emot mina fingertoppar. Drar fingrarna genom utsläppt hår när det har torkat och småler åt de konstanta lockiga tovorna längst ner i håret (de försvinner aldrig i mer än fem minuter hur mycket jag än borstar).
Ska strax ta på mig min nya, fina klänning, känna mig vacker och följa med farmor och handla. Efter att vi har kommit hem ska jag göra mig en kopp kaffe med mjölk och njuta.

Idag ska jag njuta lite mer än vanligt.

Inga kommentarer: