tisdag, januari 11, 2011

Vaknat på fel sida.

13:45

Idag har jag vaknat på fel sida och inte hjälpte det att somna om och vakna igen. Jag är arg på allting idag, helt utan anledning. Jag anar PMS, men det hjälper mig inte att må bättre. Barnen i Afrika-mentalitet har aldrig varit min grej.

Jag har varit och träna, dansat i stretchrummet på Sportlife Kållered och jobbat både med teknik, fotarbete och att inte bry mig om de som var där tittade konstigt på mig. Träna på allt på en gång, ansträngande alltihopa. Jag längtar mig tokig efter danslektioner i skolan och att TFDA ska börja igen. Dans är socialt för mig, det är bara ett visst antal timmar som jag kan spendera med att träna i mitt eget sällskap och tycka det är kul. Den gränsen är nådd nu.

Jag hinkar te för att värmen gör mig lite mjukare inuti och lyssnar på Silversystrar. Skoldag med raplektion igår och det var allt jag saknat. Idag stannar jag hemma för att det är matlagning för min klass idag och jag orkar inte vara i ett kök med mat hela dagen. Jag ska ha prattid imorgon och det behövs. Jag tänker så himla mycket på kvällarna innan jag ska sova och det behöver komma ut. Det behöver komma ut och jag vet inte vad jag ska göra med allt som jag tänker. Jag skriver låtar. Jag tar bussen istället för tåget om jag kan, för bussen tar längre tid, och skriver.

Jag tänker att jag vill göra om i min lägenhet och bo in mig med mig själv lite i taget och en värme. Jag tänker att jag vill fylla väggarna med saker jag älskar för det speglar mig själv. Och jag vill älska mig själv.

Inga kommentarer: