tisdag, mars 30, 2010

PMS-cravings och jättebra tisdagsfika.

22:47

Tisdag är över och det känns redan som att veckan är slut, på något underligt sätt. Jag har PMS så det skriker i hela kroppen och är hela tiden sugen på konstigt specifika saker som chorizo, tagliatellepasta, knäckemacka med goudaost (som ju egentligen inte smakar något och jag inte gillar alls särskilt mycket i vanliga fall), kokt ägg och marängsvisch (jag vet att det inte stavas så, men det låter liite roligare). Inte allt på samma gång, men i omgångar.

Idag har jag fika med Banana&Mikkis. Jag kramade både länge länge och när vi satt i Mikkis rum, jag i fåtöljen, hon och Banana i soffan och Banana med gest-och minspel i Dramatenklass beskrev hur hon hade haft sönder jobb-bilen genom att tanka bensin istället för diesel kände jag en varm, glad känsla i magen - det här har saknats mig. Jag känner att jag tappat bort dem lite när de jobbar och jag pluggar, men väl tillbaka i hennes rum var allt som vanligt. Skrattet, minerna, kommentarerna. Underbara, fina flickor. Det blir mer frekvent fikande framöver, sanna mina ord! (Mikkis räddade förresten mitt liv genom att erbjuda en påse maränger hon inte ville ha. Jaaa! <3)

Inga kommentarer: