måndag, mars 29, 2010

Feel the groove (ge mig en söndag till).

18:11

Woosh, så var helgen över. Tack vare något förvirrad sömn och ett uppvaknade på någon timme mitt i natten där jag först upptäckte att jag var vrålhungrig och sen bara låg och vred mig för att det var varmt och jag inte kunde hitta någon bekväm sovposition i natt var jag i totalt zombietillstånd imorse. Småfrusit och lullat omkring i mjukisbyxor och en tröja som luktar farmor, försökt koncentrerat mig på skolan och hinkat te.

Redan igårkväll bestämde jag mig för att ta en löptur idag. Strax innan tre övergav jag datorn, drog på mig långkallingar, kortbyxor och löparjacka och stack ut. Solen tittade fram precis när jag gick ut och trots blåst rätt i ansiktet kunde jag inte låta bli att flina stort när jag sprang från parkeringen till Safjället. Safjället som varit fullt av is och snö, men nu är framkomligt igen. <3 40 minuter senare var jag hemma. En dusch, lite mellis och en flaska vatten och jag känner mig fortfarande lite småtrött, men på ett bra sätt. Inte seg i kroppen längre.


Jag har bestämt mig för att jag ska bli bättre på dansen. Inte några högt uppsatta mål, utan bara kunna ha the funky feeling och groovet. Kunna köra min grej och känna - Damn girl, det här är niiice! Inte värsta pose-pose-hoppa-tre-meter-upp-i-luften-landa-i-en-freeze-och-sen-backflip!, utan "bara" the basics. Så hur ska detta ske? Fokus på klasserna, som Twisted D&T tjatar om så vi får skavsår i öronen - fullt ut. Faktiskt avsätta tid och öva hemma. Det kanske kommer en film now and then, vem vet? ;) Keep looking mina vänner och om ni vill ha något att se fram emot så är det showcase på Pustervik den 1 maj. Föreställning kl. 15 och 18, biljetterna ligger nog runt 150 kr för en vuxen. Vill ni gå, let me know så bokar jag biljett. :)

Isolation ikväll. Hell yeah.

Inga kommentarer: