måndag, juni 29, 2009

Nu är det äntligen måndag, äntligen och livet blir kul igen!

09:28

jag lackar ur på min lillebror. okej för att vi jobbar hos pappa&farfar, men att vara uppe så länge på kvällarna att man är så trött att man inte kan vara vaken på arbetstid? bortskämda unge. älskar honom innerligt över allt annat, men fan, han är 18 år och ibland blir jag bara så förvånad över att han inte tänker längre än näsan räcker. irritation. flytta hemifrån igen? jatack. jag har i alla fall aktivt börjat söka lägenhet igen - dock lite mer kräsen än förra gången, så det tar väl mer tid nu, antar jag.

för att fortsätta gnället så har mina löparskor fått för sig att det är en bra idé att knöla ihop sig vid höger häl. hela förra veckan gick åt till att bygga upp en stor vattenfylld skavsårsblåsa (okej, det är inte precis mysigt att läsa om, jag vet.) och efter en vecka av pain fick jag nog och dödade den igår. sweet relife! hela dagen igår fick den vara ifred och imorse satte jag på ett stort Compeedplåster och knallade ut. gick inge bra alls. efter avslutad träningsrunda slet jag av mig högerskon och cyklade hem i strumplästen. hemma komstaterar jag att plåstret inte har hjälpt och dessutom är påväg av. rycker bort plåstret och dessutom en hel del skinn. så, jag har gått från vattenfylld skavsårsblåsa till öppet sår. morr. några goda råd anyone? (ja, jag förstår också att det vettigaste är att vänta tills hälen har läkt och ha ett par andra skor. andra förslag? ;P)

om vi ska ta något positivt och glatt istället så har inte höfterna gjort ont vid ansträngning de två senaste passen. det tackar vi för! :) känns väldigt bra att det lönat sig att vara förståndig och tränat lugn och stretchat två gånger om dagen.

jag längtar efter Stor Bror. jättemycket. funderar på att ta en ledig dag och åka till honom.

Inga kommentarer: