fredag, mars 27, 2009

höftproblem och humörsvängningar.

10:15

jag ska spy lite galla här så jag inte gör det så mycket över mina närmaste (ni får tänka på att det här är ögonblickhumör).

i onsdags skällde jag ut mamma (helt utan anledning) för att jag visade några move som var en del i koreografin under senaste NYCklassen och hon sa: "Sådär är nog inget bra att göra om du har ont i höften." och jag exploderade och sa något barnsligt, argt och osammanhängande som avslutades med att jag talade om att "jag kan inte ens gå till affären" (det tar knappt 5 min) utan morfar hade fått skjutsa mig. i bil. sen började jag gråta istället.

olika människor mår bra av olika saker. jag mår bra när jag kan röra på mig som jag vill, när min kropp fungerar. baksidan av det är att jag mår jävligt kasst när jag inte kan röra mig som jag vill. visst att jag gnäller om att jag är trött i kroppen och har träningsvärk, men det är ju inget som är fel - det är ju bara för att jag tränar så mycket som jag gör. en sak att vara skadad under en längre tid, det har väl hänt förut - men det här, att inte ens kunna gå till skolan från Centralen, eller gå och handla något i affären, det tär på mig. det får mig att må dåligt. jag tappar energin, aptiten, ork och lust. känner mig mest apatisk och arg på allt. jag tänker inte hålla på med någon barnen-i-Afrika-mentalitet, för att det finns andra som har det värre än jag får mig inte att må bättre. tyvärr.

däremot så vet jag att jag inte kan gräva ner mig, att jag måste försöka hålla humöret uppe och inte bli för depp. så, jag har försökt att hålla mig till att göra saker jag tycker om de senaste dagarna. igår hängde jag med Mikkis och Banana och åt mormors köttbullar till kvällsmat; idag har jag vartit hos Pomeline innan Spanien och det är sushilunch med Lady Hickups inplanerad - och i eftermiddag, o ljuva eftermiddag, ska jag äntligen på sjukgymnastbesök och få reda på vad som är knas och vad jag kan göra åt det. 16.00., counting down.

Inga kommentarer: