tisdag, januari 06, 2009

fairytale of New York.

21:27

mina kära bröder har varit vänliga nog att smitta ner mig med en sjuattans förkylning och hosta. kombinera det med att det om ett par dagar är Den Där Tiden i månaden så förstår ni säkert att jag inte mår rosenknopp precis. inte alls. min hals är full med rakblad och slem (fascinerande kombination, eller hur? :P), huden känns sådär äckligt överkänslig, huvudet gör ont och ögonen svider. jag ska strax knarka ner mig totalt och gå och lägga mig. jag tillhör inte den tappra (dumdristiga?) skaran som "inte gillar att ta piller" och "det går säkert över av sig själv om ett tag." icke. finns det något som förkortar sjukdomstiden och får mig att må bättre? - gimme. gimmegimmegimme.

igårnatt fick jag en smula oväntat hem min man till mig - han dissade sitt eget boende när jag erbjöd mig att komma och möta upp honom vid tåget. bortsett från att jag vaknade upp mitt i natten och tillbringade lite tid med att hosta och kippa efter luft var det jättebra. bättre ändå. jag tycker så innerligt om att vakna upp bredvid honom på morgonen. <3

idag har inte bjudit på så mycket. sovmorgon, promenerande på stan och sen fika med Mikkis och Banana. jag blev inte så långvarig där, trist när vi inte setts på så länge. här hemma har jag lagat lite mat och är strax påväg i säng. imorgon är det dags för skola igen. jippie? :P
vi får väl se. ;)

Inga kommentarer: