torsdag, december 11, 2008

hycaint. (nothing else matters)

21:11

hmm. kanske inte så mycket att säga som jag trodde. jag mår ganska bra och har tenta imorgon, sista delen av folkhälsoprojekt på måndag och en hel del roliga saker inplanerade i helgen som involverar vänner, släkt, god mat och glögg. det har snöat lite grann och jag har varit hemma hos mamma som fyller år istället för att vara i Lexby och träna handboll. ibland får man prioritera det som känns viktigast.

kalla händer och jag borde väl tänka på tentan inför imorgon men tankarna vandrar mest till William Wallace och två gångna dagar där han varit en klippa och suttit och förhört mig på ben och muskler på latin och fästen och ursprung. tacksam, glad och fortfarande vrålkär. de vardagsmornarna han sover hos mig och jag går upp innan honom för att fixa frukost till mig och ordna innan skolan; han mumlar något och somnar om och jag fryser till då och då mitt i morgonstöket och bara ser på honom. smeker med blicken. han är så åh.

Inga kommentarer: