onsdag, augusti 06, 2008

lite bitter kväll.

23:21

gym med pappa och lillebror i Vimmerby var nice. dock är det sjukligt knäckande för självförtroendet när pappa, som typtränar en dag om året nu för tiden går in och kör waaay mer vikter än jag, som ändå tränar fem dagar i veckan. 60 i bänkpress, no problem, 65 i frivändningar, en bit av en kaka... you name it. min pappa äger och jag känner mig klen. har även haft en lite deppig varför-är-jag-inte-man?!-period idag när pappa visade en going to be asjobbig och rolig övning för lillebror och avslutade med "men jag tror inte ens att tjejer ska köra den." för knäna såklart. jag vet att det är för mitt eget bästa, men det känns lite bittert att han får massa tokjobbiga, roliga lyfta-mycket-övningar och vad får jag?
stabilitetsövningar.

jag veeet. men i en familj med tre strong men och en vilja att bli lika bra så är det lätt att glömma den enkla begränsningen av att jag faktiskt är brud och genom genetiken inte fixar lika mycket som de gör, även om jag väldigt gärna vill.

Inga kommentarer: