lördag, augusti 02, 2008

en sång om Oss.

20:45

igårkväll planerade jag min morgon och imorse konstaterade jag att jag är bra på att planera, men sämre på att genomföra. lugnt tänkte jag "Behöver jag inte ha bråttom ska jag inte ha det heller." och kom iväg mot föräldrarhemmet vid halv tolv. dumpade grejer och stack iväg på långlöp. tempot stannade på det-här-slår-inga-rekord-men-är-stabilt-och-bra och milen avklarad (med resten av veckans träningar i mina trötta ben) på 55 minuter. helt okej för att vara slentrianlöpning, eller vad jag nu ska kalla det. vad som vad glad överraskning var hur bra de nya skorna är (Asic Kayano, det sved bra i plånboken men det var det värt.) och efter samtal med pappa hoppas jag kunna råda bot på att ena trampdynan har en dum tendens att domna av efter 5 km. stela vader dock, men ordentlig streching och det känns helt okej ikväll.

efter en välbehövlig dusch smet jag in i mor&fars sovrum och blev en smula förvånad när jag såg en sovande lillebror i mammas säng (mamma och pappa är bortåkta och i min värld följer ju lillebror med då, han är ju fortfarande liten...? 17 år. kanske bäst att börja omvärdera mina naturlagar.) väckte honom, klockan var 13, och undrade om han skulle sova en stund till - "jakande mummel." eller om han ville att jag skulle göra scones åt honom? - "Scooones!" jag fjäskar i förebyggande syfte och dessutom tycker jag om att pyssla om de jag älskar. :) alltså - Lillebror åt sconesfrukost och jag åt lunch. trevligt med sällskap. :)

halv tre tog jag mig och racletten jag skulle hämta med mig och åkte tillbaka till Mölndal. sen dess har jag inte gjort många knop. planerat och ringt lite folk inför imorgon kväll, varit iväg och handlat och lagat mat. pianodag, precis som jag ville ha den. jag har lyssnat ännu mer på Peter Jöback och varit sådär fundersam som jag blir när jag är tyst nästan ett helt dygn. jag har stängt av mobilen för att jag glömt laddaren hemma i föräldrarhemmet och jag vill att den ska överleva morgondagen utan att dö. jag tror jag ska avrunda min lördagkväll genom att gå och lägga mig tidigt. :)

Inga kommentarer: