lördag, maj 10, 2008

slappt.

16:12

lördag, solsken och jag vaknade mitt i natten och insåg att jag var vrålvarm och behövde öppna ett fönster. öppnade fönster. somnade om. vaknade från och till och vägrade konsekvent att titta på klockan förräns jag kände att jag utnyttjat mina "somna-om"-tillfällen tillräckligt mycket. hallå, vad är det för mening med att vara ledig och kunna sova om man inte utnyttjar det? :P

runt fem i nio smet jag upp, snodde lite kläder av mamma&pappa och begav mig ut på solig morgonpromenad. hemma igen var det bara jag vaken ett tag tills mamma ramlade in och sen väcktes pappa och plötsligt var köket fullt av människor (läs: 3 st.) runt elvatiden masserade jag pappa och gick sen ut och la mig i en stol och lapade sol. okej, jag har skolarbete som jag egentligen skulle kunna lägga tid på, men jag vill ha min lördag ledig och jag har en söndag med disponibel tid också. runt ett åkte vi iväg till Fantasi och firade födelsedag. familjen åkte hem efter en timme men jag är kvar, har masserat stor Kusin (man får ju se till att utnyttja de män i släkten som faktiskt har ryggmuskler.) ätit kanelbullar (ages ago. heavenly.) och kramat på folk. inte gjort så mycket mer. inte velat göra så mycket mer heller. funderar på att ge mig ut på promenad en stund eller nåt. vet inte hur jag ska göra ikväll, om jag ska stanna kvar här eller åka till föräldrarhemmet innan jag åker hem till mig. hum hum. det är frågan. ganska angenäm frågeställning dock. :)

Inga kommentarer: