fredag, maj 16, 2008

Run the show!

13:04

jag har tydligen förväntingar på mig att skriva nu för tiden. där ser man. :)

gårdagen var hysteriskt full av saker, men blev i slutändan en av de bästa dagarna på veckan. det började med en timmes livräddning i Valhalla - vi fick intstruktioner och delade sedan in oss i två grupper, den ena med vår föreläsare och den andra med Skånemannen som varit simmare förut. jag var i den första gruppen först, men det bidde lite ostrukturerat och hände inte så mycket, så jag smet över till den andra gruppen efter ett tag. :) jag kan fortfarande inte flyta utan sjunker som en sten när jag försöker. :P efter lite mer eller mindre effektiv livräddning så slog våra smågrupper ihop sig och fick köra ett pass wetwest. alltså, jag ska vara oerhört diplomatisk och bara konstatera att det är inte min typ av träning. mycket bra som exempelvis rehabilitering och för äldre som inte bör belasta sina leder mer än nödvändigt, men inget jag kan tänka mig att göra regelbundet.

det drog ut på tiden, så klockan han bli nästan ett innan jag fick i mig min lunch. jag var vrålhungrig redan vid tolv, så den timmen innan jag fick mat spenderade jag sur och asocial. jag åt så sjukt mycket mat igår (sett ur mitt perpektiv jämfört med hur jag vanligtvis äter), men det funkade rätt bra, för jag överlevde hela dagen med helt okej energinivåer när jag tränade. :) att musklerna var stela och ömma känns mer som regel än undantag just nu. :P

eftermiddagen bjöd på thaiboxning. jag och Rosa parade ihop oss och stod och sparkade på varandra ett bra tag. kanske inte det bästa (läs: skonsammast för ben och kroppar. mitt smalben stiftade nära bekantskap med hennes höftben - det gjorde ont på båda. :P) att sätta ihop två brudar med samma träningsmentalitet (aka - GE JÄRNET!) i en slå-spark-knäa-sport - men kul hade vi. :D

åkte hem så fort jag bara kunde, byta kläder, packa väska och iväg till Fysiken för att köra sista funkpasset på terminen - teamfunk till och med. och fy faaan vad bra det var. jag får nästan gåshud av att tänka på det. innan så trodde jag att jag skulle orka typ halva passet, men det blev så mycket adrenalin och energi av musiken, stämningen och våra underbara instruktörer att det gick av bara farten. jag älskar den nuvarande koreografin, den är grym. :D

efter passet blev det snabb dusch, på med gangstahkläder och iväg till Trädgårn för Busta Rhymes. Adam Tensta som förband, och Busta kom på scen vid halv elva och det var drag från förband till slut. jag för förtjust, förundrad, jag är helt såld. vi stod och dansade hela tiden och och och det är så svårt att beskriva känslan. yes, jag stod med en hand i luften på sedvanligt hiphopvis och viftade. rytmen bara äter sig in i kroppen, det var omöjligt att stå still. jag kom hem fullständigt slut vid halv två och i princip ramlade i säng. idag är jag trött som ett as, men det är värt det, det är sååå värt det. :)

idag har jag packat, laddat Josefin med lite annan musik, pluggat grupparbete (shit vilken fart vi har, så skönt att bli klara snabbt) och hela tiden har jag hiphoprytm i kroppen. :) strax ska jag strosa mot stationen. det mesta är tjoho idag. :)

Inga kommentarer: