måndag, maj 12, 2008

äntligen på väg - jag förlänger mina steg.

21:59

yes. löpträningen idag avklarad - det blev inte Getryggen som det var utannonserat, utan 5:an i Skatås istället - jag vet inte om det var så mycket bättre (låt mig förklara - upp ner upp ner upp ner och så lite upp i slutet.), men det kändes bra ändå. inte de piggaste benen efter capoerian, men ändå rätt jämnt tempo och stabilt. mjölksyra på i backarna, mjölksyra bort i nedförslutet. sen lite fys när vi kom tillbaka. smarta jag hade lagt långbyxor och sånt i Beckas bil (som sprang i andra gruppen) och det var nämnelsevis inte lika varmt som förra måndagen, och jag +svettig +ingen sol +kall blåst = frös som ett as. och såå skönt det var när Becka kom tillbaka och jag fick krypa i en varm, torr t-shirt, långärmad tröja och långbyxor. passade på att tina upp mig i duschen hemma sen, och så mjukusbyxor och nygjord omelett på det. yay. :D

kvällen har varit mest MSN och laga mat. jag har för första gången i mitt liv lyckats att woka utan att bränna fast allting i botten, och även hittat på en improviserad tomatsås med lax och dill. bokat in mig på lunch hos farmor imorgon efter kampsport/självförsvar i skolan.

dagens I-landsproblem - mitt fucking nagelband vill inte läka! det bara spricker och blöder vad jag än gör! jag har haft den insmord med allt möjligt, låtit bli att smörja in den, låtit bli att peta på den, petat på den, haft plåster, haft utan plåster, osv osv you name it. jag blir pissed. idag har jag fått köttsaft, schampo, för vamt vatten, lök, diskmedel, fiskspad och diverse annat på den och det sviiider ju ffs. sympati på mig >.<

anyways. nog gnäll, nu ska jag sova. :)

Inga kommentarer: