måndag, maj 05, 2008

I said - are you gonna be my girl?

11:15

igår var konfirmation och när konfirmanderna hade redovisat och prästen förkunnade att:"Nu ska konfirmanderna dela ut en ros till en av dem som spelar en speciellt stor roll i deras liv." och Maran kom gående och gav en ros till pappa, då grät jag. och när hon sjöng "Hallleujah", då grät jag också. kontentan - det var ingen idé att sminka sig. men, mamma grät också, så jag var inte ensam och jag kan skylla på mina gener. :P

efteråt var det buffé hemma hos kusiner i lägenheten. mycket mat, mycket folk, mycket trevligt. vid femtiden hade vi hunnit komma hem till mormor&morfar, packa ihop alla grejer, byta kläder och packa in oss i bilen, på väg hem från Gnällbältet. jag växlade mellan att tjafsa med bröder, sova, läsa, plugga och sitta och stirra ut genom bilrutan på en av de vackraste solnedgångar. kom hem runt tiotiden, trött som en gris. flyttade saker från min säng, vattnade blommor, diskade (jamen den hade stått där hela helgen. lagom dåligt samvete ändå. :P) och pratade i telefon innan jag kurade ihop mig och somnade.

idag har varit kursintro på en kurs som kommer ge mig så sjukt mycket jobb att det enda jag kommer hinna med är att äta, träna, sova och plugga. trots det ser jag fram emot den - hur går det ihop egentligen? :P idag ska jag, med bistånd av min kära far, deklarera. vi får se hur det går...

Inga kommentarer: