söndag, maj 18, 2008

I am ready, I am ready, I am ready, I am fine.

21:22

äpplegröt och mjölk bredvid mig. hiphop ut högtalarna, solen redan nere bakom träden, men än är det inte mörkt. skönt med en årstid med ljus i fastän klockan nästan är halv tio.

jag är hemma. känns konstigt att fingrarna vill skriva "äntligen hemma" fast det inte alls varit jobbigt att vara hemifrån. känns mest som jag genomgått ett tre dagars terapisamtal i konsten-att-ta-det-lugnt. det börjar känns som en konstant effekt av att hälsa på På Riktigt - varje gång jag kommer därifrån så har hans lugn smittat av sig och jag har landat på något sätt. en mycket uppskattansvärd egenskap, från mitt sätt att se det i alla fall. jag har sovit, ätit mat, varit på promenad och sett film. i princip end of story. :P

imorgon ska jag åka till farm&farf och passa deras hus ett tag. jag är lugn med ändå konstigt många tankar i huvud, såna som bara existerar trots att de inte passar bredvid varandra. jag gör inget åt dem, bara konstaterar att de finns där och bryr mig inte så mycket. vissa saker bara är tills det blir tid för dem. :)

tröttmätt. jag har diskat, vattnat mina blommor och insett att tvättstugorna är upptagna. kanske borde jag packa ihop saker ikväll så jag slipper göra det imorgon bitti. kanske struntar jag i det.

Inga kommentarer: