tisdag, januari 01, 2008

skräckblandad förtjusning.

19:07

jag hata byråkrati och jag har inte ens flyttat än. vaddå stängt under nyårshelgen?! jag har jobbat idag, så masa era arslen till jobbet och sitt i telefonväxeln när jag undrar saker. grrr.

jaja. det löser sig. duktig liten ivägflyttningsbrud som jag är så mailade jag och förväntar mig svarsmail imorgon.

alltså, jag flyttar imorgon. imorgon får jag min lägenhet och börjar dona och greja och slipa och spackla och förhoppningsvis även måla. flytta hemifrååån. jag är mer vettskrämd än glad nu, burit ner saker nerför trappen och staplat flyttkartonger och sånt. ska leta kastruller och planera med mor hur morgondagen kommer bli. jag vet inte i välken ändå jag ska börja packa ner saker. det är liksom mest småsaker nu, och saker som sitter fast i väggarna. måste skruva ner hyllor. och skruva isär sängen.


och dessutom är jag svintrött för att jag var på kalaskul nyårparty igår/idag, gick och la mig kvart över tre, gick upp halv åtta och sen spenderade 4,5 timme halvsovandes på ett tåg från Karlskrona, kom hem och åkte till Jobbet och inventerade. men hey, Tarzan igår, Tarzan idag. ;) jag ska inte gnälla, faktiskt. jag ska packa på mycket jag orkar, planera lite och sen däcka ihop totalt i min säng. :)

Inga kommentarer: