söndag, september 30, 2007

she can't say, all the things she wanna say.

21:14

min helg har varit full av släkt och skratt och god mat. fredagkväll var jag plus morbror och kusin inne i Kisa och köpte pizza och resterande delen av kvällen ägnades åt att inte göra något speciellt alls. sänggåendet hamnade runt elvatiden och jag sov som en stock hela natten. på lördagsmorgonen regnade det, ochjag satt och pluggade en del innan jag blev utkommenderad att hjälpa till att bära brygga. (bryggan vi har i sjön ska upp från vattnet över vintern och är relvativt stor och tung. det var jag, bror samt ytterligare 5 manliga släktingar som lyfte.) sedan de manliga släktingarna uppmärksammade att jag tagit av mig mina tygskor för att inte blöta ner dem i sjön, blev jag uppkommenderad till sovstugan att ta på mig stövlar. precis framför våran dörr är det träaltan, och det hade regnat hela dagen, ergo denna träaltan var såphal, och min inbromsning blev ett pladask fall. ingen såg mig utom bror som undrade vad höll jag på med? och jag har ett vackert blåmärke på min ömmande baksidan av vänster lår som påminner mig om det. lovely. :P

lördagkvällen spenderades uppe i Södergården med mormor som bjöd på mat och vi vid vårat bord satt och skrattade åt gamla minnen av folk som hade gjort och sagt saker i säkert två timmar. bror och jag smet ner till sovstugan och knöt oss runt tiotiden - man blir trött av att vara på landet. imorse blev jag väckt och följde med ut att plocka upp kräftburar. det blåste och regnade och mina händer var röda av kyla och iskalla, men jag tyckte det var underbart ändå. när vi kom tillbaka från Velen åt jag frukost och bestämde mig, trots en smula halsont imorse att jag ska ut och springa. snörde på mig löparskorna och gick ut till grusvägen jag brukar springa på och satte igång. efter typ 5 löpsteg hade alla kroppens endorfinreserver öppnat sig på vid gavel och det jag kände med vind®n i ansiktet, taktfasta löpsteg mot grusstig och flämtade andetag - EUFORI. så länge sen jag sprang, eller tränade överhuvudtaget. jag har saknat det.

jag har pluggat en del under helgen och det känns okej. imorgon också, sen tenta på tisdag. hej och hå. och jag är inte hemlighetsfull med flit, jag är bara inte säker och vill inte ta ut saker i förskott. nu ska jag städa undan det som ligger ivägen på min säng och sen godnatt.


jag beskriver det som känslan av att sjunka ner i ett varmt bad, den njutningskänslan så att det nästan gör ont - så känns det att vara på sommarstället. min helg har varit bra.

Inga kommentarer: